Skočit na obsah

Sdělení! - Globální informace

Spuštěny nové servery. Více info >>ZDE<<
Po domluvě s klanem KaP jsme znovu zprovoznily společný TeamSpeak Server Připojit
4GF client >>ke stažení ZDE<<
Podpora 4GF a s tím nový účet>>více info ZDE<<

Vítejte na For Gamers Fusion

Vítejte na For Gamers Fusion, stejně jako většina on-line komunit, se musíte zaregistrovat pro přispívání nových témat, ale nebojte se je to jednoduchý proces, který vyžaduje od Vás minimální informace. Využijte okamžitě, Registrovat nebo Přihlásit.
  • Psát nová témata a odpovídat na ně
  • Přehled o nových tématech, která jsem nečetl(a)
  • Psaní si s přáteli na Live Chatu
  • Vytvořte si vlastní profil a spravujte nové přátelé a pište si soukromé PM
  • Stanete se členy herního portál 4GF.cz
Guest Message by DevFuse
 

Návod na jednoduchý skript pro pohyb předmětu


  • Nemůžete odpovědět na toto téma
7 odpovědí na toto téma

#1
K4r3l01

    STAR PLAYER

  • Founder
  • Others: ARK: Survival Evolved
  • 3638 Příspěvků:
5035
Offline

*
POPULÁRNÍ

Jako první co potřebujeme je.
  • Mapa která je na skripty připravena dle minulého návodu který je ZDE
  • Poté potřebujeme nějaký slušný textový editor, na to nedoporučuji poznámkovy blok
    například Notepad++
Pokud máme vše připravené tak můžeme začít v mém případě budu vycházet z toho že se mapa jmenuje mp_test
otevřeme si jeden z výše zmíněných editoru a vytvoříme nový soubor který se bude jmenovat schodně jako mapa
ale s koncovkou .gsc v mém případě mp_test.gsc který uložíme adresář kde máte Mod Tools\raw\maps\mp\ zde ho uložíme.
Nyní už do něj můžeme napsat základní údaje jelikož osobně nemám rád aby se přímo skripty psaly do hlavního gsc tak tento soubor toho moc obsahovat nebude ale dejte do něj toto

main()
{
	maps\mp\_load::main();
	game["allies"] = "sas";
	game["axis"] = "opfor";
	game["attackers"] = "axis";
	game["defenders"] = "allies";
	game["allies_soldiertype"] = "woodland";
	game["axis_soldiertype"] = "woodland";
	maps\mp\mp_test\trap1::main();
}
v tomto souboru je jediná věc kterou vy budete editovat a to ten předposlední řádek kde budete měnit mp_test dle vašeho názvu mapy a trap1 a více podle toho kolik budete mít v mapě pastí.
Nyní jdeme do adresáře Mod Tools\raw\maps\mp\ zde vytvoříme adresář mp_test nebo jak se vaše mapa jmenuje
a v něm vytvoříme soubor trap1.gsc nebo jak jste si ten soubor pojmenovali v skriptu mp_test.gsc.
V tomto souboru vytvoříme už přímo skript pro danou past

main()
{
thread trap1 () ;
}
trap1 ()
{
   trigtrap1 = getent ("trap1_aktiv" , "targetname");
   trap1 = getent ("trap1" ,"targetname" );
   trigtrap1 waittill ("trigger",player);  
   trigtrap1 delete ();  
   trap1 moveZ (-200 , 4);
} 

toto je velmi jednoduchý skript pro pohyb script_brushmodel či script_model.
Ale i tak si ho trochu rozebereme aby jsme pochopily jak vlastně funguje
trigtrap1 = getent ("trap1_aktiv" , "targetname");
tento řádek znamená načtení entity neboli trigger_use_touch.který jsme vytvořily v radiantu pro tuto danou past
trap1 = getent ("trap1" ,"targetname" );
To sáme jako u trigtrap ale s tím rozdílem že tady je to na entitu script_brushmodel či script_model
neboli objekt který se má hýbat
trigtrap1 waittill ("trigger",player);
Toto je funkce která čeká až hráč přijde k triggeru a aktivuje jej
trigtrap1 delete ();
Toto je funkce která trigger smaže aby se ta funkce nedala spustit znova
(hlavně při mapách v Deathrunu aby aktivátor tu past mohl spustit jen jednou)
trap1 moveZ (-200 , 4);
Toto je hlavní funkce která dá vámi zvolený script_brushmodel či script_model do pohybu
moveZ kde Z znamená po které ose se má pohybovat
v tomto případě je zvolena osa Z pro svislí pohyb pokud chcete vodorovný pohyb použijte osu X nebo Y
v závorkách jsou dvě hodnoty první je -200 ta značí o kolik bodů se má daný předmět pohnout
znaménko - značí jestli se má hýbat nahoru či dolu pokud dáte - předmět se bude pohybovat dolu pokud tam to - nebude
předmět se bude pohybovat nahoru.To druhé číslo 4 znamená jak rychle se ten pohyb má vykonat ve vteřinách
V tomto scriptu doporučuji měnit trigtrap1 a trap1 které jsou vždy na zčátku řádku dle čísla pasti
pokud máme skript napsán tak nám zbývá poslední věc než to půjdeme vyzkoušet a to v compile tools vybereme
Update Zone File do kterého přidáme cestu k námi vytvořenému skriptu
rawfile,maps/mp/mp_test/trap1.gsc

tanto řádek by měl být již obsažen ale pokud není tak ho tam přidejte
rawfile,maps/mp/mp_test.gsc
viz screen

Přiložený soubor  modtools01.png   33.45K   42 Počet stažení

Hlavně nezapomeňte na změnu názvu gsc a adresáře dle názvu vaší mapy
poté už stačí jen kliknout na save a poté Build Fast File
Nakonec Run Selected Map

P.S.:Pokud už jen dopilováváte skripty a neměníte hodnoty v radiantu (map editoru)
tak stačí vždy dávat Build Fast File nemusíte znova kompilovat celou mapu

#2
Gladiator

    Lance Corporal Silver

  • V.I.P Člen
  • Others: Sponzor Silver, Srazy
  • 156 Příspěvků:
360
  • HLSW:Gladiator
  • LocationPečky
Offline
Lepší házet lopatou ! :D Vůbec a vůbec tomu nerozumím !
Obdivuji vás jak se orientujete v počitačové hatmatilce .

Poklona těm co vytváří mapy a atd ... . :party:
Jeden za všechny a všichni za jednoho !!!
Odeslaný obrázek

#3
Col!ar

    Maper - Public Enemy

  • V.I.P Člen
  • 291 Příspěvků:
357
Offline
no konečně je tu nějaký návod na script :D doufám že jich tu bude víc a víc :D pěkná práce kájo :) :thumbup:

Odeslaný obrázekOdeslaný obrázek

STEAM ÚČET Col!ar full


#4
K4r3l01

    STAR PLAYER

  • Topic Starter
  • Founder
  • Others: ARK: Survival Evolved
  • 3638 Příspěvků:
5035
Offline
ono to neni nejak jednoduche ono potom jsou uz spis advanced scripty
a ten navod by byl mnohem delsai protoze bych opet musel vysvetlovat jak to udelat radiantu atd

#5
Horalcz

    Private

  • Člen
  • 33 Příspěvků:
25
  • xFire:horal
  • LocationKrušné Hory - Vejprty
Offline
Hm,pěkný,taky nevím k čemu to je a co to je.Ták nějak pc rozumím,ale ne všemu a ne anglicky a taky ne tyhle další návody.Přece jen jsem už trochu odrostlejší a jde mi to hůř. :mfb:

#6
Whetley

    Private 1st Class

  • Člen
  • 52 Příspěvků:
-13
Offline
Super! díky.

#7
Skorpiiik

    Gunner Silver

  • Člen
  • 77 Příspěvků:
23
  • xFire:Skorpi
  • LocationTsechien, Prag
Offline
Mam v plánu udělat hodně těžkou jump mapu. Doufám, že mi tohle pomůže. :)
Odeslaný obrázek

#8
Uzilino ♂

    Lance Corporal Gold

  • Člen
  • 179 Příspěvků:
325
Offline
Jé to mi připomělo staré dobré časy s Pawnem :)
▬▬▬▬▬▬▬▬▬.ılılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılılı.▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ ✔Nike
╭━━━╮╱╱╱╱╱╱╱╱╱╭╮╭╮╱╱╱╱╱╭━━╮
╰╮╭╮┃╱╱╱╱╱╱╱╱╭╯╰┫┃╱╱╱╱╱┃╭╮┃
┃┃┃┣━┳━━┳━━╮╰╮╭┫╰━┳━━╮┃╰╯╰┳━━┳━━┳━━╮
┃┃┃┃╭┫╭╮┃╭╮┃┃┃┃╭╮┃┃━┫┃╭━╮┃╭╮┃━━┫━━┫
╭╯╰╯┃┃┃╰╯┃╰╯┃┃╰┫┃┃┃┃━┫┃╰━╯┃╭╮┣━━┣━━┃
╰━━━┻╯╰━━┫╭━╯╰━┻╯╰┻━━╯╰━━━┻╯╰┻━━┻━━╯
╱╱╱╱╱╱╱╱╱┃┃
╱╱╱╱╱╱╱╱╱╰╯

SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC!
▬▬▬▬▬▬▬▬▬.ılılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılılı.▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

[̲̅f̲̅][̲̅r̲̅][̲̅e̲̅][̲̅e̲̅] [̲̅p̲̅][̲̅a̲̅][̲̅r̲̅][̲̅t̲̅][̲̅y̲̅] [̲̅i̲̅][̲̅s̲̅] [̲̅n̲̅][̲̅o̲̅][̲̅t̲̅] [̲̅c̲̅][̲̅r̲̅][̲̅i̲̅][̲̅m̲̅][̲̅e̲̅
Neodsuzuj, pokud si nepoznal.
Nesnaž se poznat, pokud jsi odsoudil
Skype :uzilinoxp

Posted Image





1 uživatelů si čte toto téma

0 členů, 1 návětěvníků, 0 anonymních