Skočit na obsah

Sdělení! - Globální informace

Spuštěny nové servery. Více info >>ZDE<<
Po domluvě s klanem KaP jsme znovu zprovoznily společný TeamSpeak Server Připojit
4GF client >>ke stažení ZDE<<
Podpora 4GF a s tím nový účet>>více info ZDE<<

Vítejte na For Gamers Fusion

Vítejte na For Gamers Fusion, stejně jako většina on-line komunit, se musíte zaregistrovat pro přispívání nových témat, ale nebojte se je to jednoduchý proces, který vyžaduje od Vás minimální informace. Využijte okamžitě, Registrovat nebo Přihlásit.
  • Psát nová témata a odpovídat na ně
  • Přehled o nových tématech, která jsem nečetl(a)
  • Psaní si s přáteli na Live Chatu
  • Vytvořte si vlastní profil a spravujte nové přátelé a pište si soukromé PM
  • Stanete se členy herního portál 4GF.cz
Guest Message by DevFuse
 

Recenze a odkazy zajímavých,nových i starších PC her


2 odpovědí na toto téma

#1
⎝ᄽ⏝⏠⎠Markus

    ̿ ̿̿'̿'\̵͇̿̿\=(•̪●)=/̵͇̿̿/'̿̿ ̿ ̿ ̿

  • Člen
  • Others: Srazy
  • 270 Příspěvků:
676
Offline
Moje idea je asi taková,vytvořit téma kde se hráči seznámí s novinkami ale i stále zábavnými staršími tituly PC her.
Něco jako souhrn nebo stručný výpis popřípadě s odkazem na video prezentaci.
Nemám čas listovat koupenými nebo internetovymi časopisy a tak sahnu po této možnosti kde se snad zapojí více hráčů ruzných žánrů...

Pouze bych poprosil o RECENZE na hry a komentáře do osobní pošty at se to zbytečně nezaspamuje.

#2
⎝ᄽ⏝⏠⎠Markus

    ̿ ̿̿'̿'\̵͇̿̿\=(•̪●)=/̵͇̿̿/'̿̿ ̿ ̿ ̿

  • Topic Starter
  • Člen
  • Others: Srazy
  • 270 Příspěvků:
676
Offline
From Dust (Ubisoft)
Hra vyšla okolo 1.srpna 2011
Cena přibližně 20 dolarů

Hra mě zaujala nejen neobvyklým dějem ale i zpracováním samotného hraní
Každopádně hra působí dojmem něčeho nevšedního a zajímavého,avšak samotné hraní hry je až příliš obtížné jak už se dozvíte z přiložené recenze z různých článků....ať to máme postupně a vystižně vše popsáno,přeci jen nejsem redaktor :)

Je to strategie, není to strategie...
Podobnost From Dust se strategickými hrami je čistě vizuální. Na svět se díváte z ptačí perspektivy, ovládáte jen kurzor a v každém z dvanácti levelů musíte vybudovat určitý počet vesnic. O své vesničany se ale nestaráte, neřešíte jejich problémy a nehrajete roli zlé nebo dobré síly. Spíše je pouze popostrkujete na cestě k poznání znalostí jejich předků, kteří dokázali osídlit i ty nejméně pohostinné kouty světa.
S (takřka) každou vesnicí vybudovanou kolem prastarého totemu získáváte jedno kouzlo, které můžete využít ke zpřístupnění cesty k dalším totemům, případně na místa, kde mohou načerpat další vědomosti svých předků. Chahi sází na poetické ztvárnění těchto znalostí pomocí rituálních tanců, které vaši vesničané spustí například ve chvílích, kdy se na ně žene vlna tsunami. Když se pak díváte na obrovskou masu vody, která obklopuje tančící vesnici chráněnou neviditelnou stěnou, neubráníte se určitému dojetí.
From Dust hraje na emoce a dokáže je nabudit vizuální a zvukovou hostinou, která nemá v současných hrách obdoby. Fantasticky působí i zpracování kouzel - stavění obřích hrází, "zgelovatění" vodních ploch nebo okamžité uhašení požárů je časově omezené, ale poskytne vám možnosti, které se v tomto případě skutečně blíží těm božským. Trochu přízemnější je pak možnost ovlivňovat chování živlů pomocí přesazování tří druhů stromů - jeden způsobuje požáry, druhý je hasí vodou a třetí při kontaktu s teplem vybuchuje.

Pravidla jsou od toho, aby se dodržovala
Jak už bylo řečeno, ve From Dust nejste bohem. Hra sama vaší roli nazývá "dechem boha", a tím poměrně jasně vymezuje vaše herní možnosti. Základem jsou úpravy terénu, kdy můžete odkudkoliv z mapy nasát hlínu, vodu nebo lávu a přenést ji někam jinam. Můžete tak budovat hráze, rozšiřovat prostor pro stromy, odklánět vodní toky nebo vysoušet jezera. Možnosti tedy nejsou malé, ale vždy jsou omezeny základními pravidly hry, které From Dust dodržuje naprosto úzkostlivě.
Hlavní roli hraje příroda a fyzikální zákony. Když někde teče řeka, můžete jí odklonit jinam, případně ji přehradit a udělat umělou nádrž (viz video). Ta však bez odtoku dlouho nevydrží a přeteče. Abych ilustroval zákonitosti, kterými se hra řídí, dovolím si malý příklad: v jedné z úrovní jsem vesnici postavil kousek od malého jezírka, do kterého vtékala z nedaleké sopky lávka. Pro jistotu jsem kolem vody postavil menší hráz a šel se věnovat jiným věcem.
Zhruba po čtvrt hodině patlání se s budováním dalších vesnic mě řev vesničanů upozornil na to, že je něco špatně. Když jsem se podíval na svou první vesnici, byla vyplavená - do jezírka totiž nateklo tolik lávy, že se jeho hladina zvedla a moje ubohoučká hráz nevydržela. Nad všemi zásahy, které do krajiny provedete, musíte přemýšlet v souvislostech a v rámci pravidel, které From Dust vytyčuje. Někomu může tenhle ekologický podtext vadit, ale hra vám jej nijak nevnucuje a rozhodně nejde o žádnou propagandu - jen chce, abyste mysleli vždy i na zadní vrátka.

Přikládám videjka pro ukázku,graficky a zvukově je to super,herně a nároky na HW - hard

http://from-dust.ubi...ust/en-GB/home/

http://www.youtube.c...&feature=relmfu

#3
SaSAno

    Corporal Gold

  • V.I.P Člen
  • 134 Příspěvků:
263
Offline

BOMBERFUN mulťák jak má být...........


V dobách, kdy ještě neexistovaly výrazy jako “3D akcelerátor” nebo “DVD”, na přelomu osmdesátých a devadesátých let přišla společnost Hudson Soft s jedním z důležitých milníků počítačové zábavy, hrou Bomberman, na PC známou jako Dynablaster. Koncept na první pohled připomínal tehdejší legendu Boulder Dash - hráč ovládá postavičku, která prochází bludištěm a v každém kole musí eliminovat všechny počítačem řízené příšerky. Avšak místo jakékoliv střelné zbraně má k jejích zabíjení k dispozici pouze zásobu bomb se zpozďovačem, které za sebou při pohybu zanechává.

Právě složitější koncept s bombami vyžadoval určitou zručnost při ovládání hráče a také určité kombinační myšlení a plánování, aby vás příliš často nepotkávala trapná smrt díky vlastní výbušnině.

Napodobenina DynaBlasteru
Velkou měrou k úspěšnosti této hry také přispívala možnost hry více hráčů na jednom počítači, kdy bylo úkolem pomocí chytrého kladení bomb zlikvidovat soupeře. V coin-op automatových verzích Dynablasteru tato možnost byla až pro čtyři hráče najednou. Není divu, že se od té doby našlo mnoho plagiátorů, kteří se tuto hru snažili napodobit, včetně povedeného Atomic Bombermana. A zatím posledním takovým pokusem je budgetová hra BomberFUN od německé společnosti LightBrain.
Odeslaný obrázekOdeslaný obrázekOdeslaný obrázek

Budgetovost tohoto titulu je vidět už na první pohled, především díky svérázné grafice menu. Není vyloženě nejhorší, ale působí opravdu laciným dojmem, jako by jí vytvořil student střední školy, učící se renderovat ve 3D programu. Mám rád pestré barvy, ale měly by ladit, alespoň jako celek. Starý Dynablaster s poctivě ručně kreslenou grafikou vypadal mnohem lépe.

Grafika
Odeslaný obrázekZpracování vlastní hry je kompletně 3D, ale kvůli zachování přehlednosti kamera splašeně nelítá, což je více než dobře. Některé mapy jsou opravdu velké, takže kamera se posouvá spolu s hráčem. Tyto velké mapy ale nejdou hrát ve více lidech na jednom počítači - obraz se jednoduše nerozdělí. Vzhledem k tomu, že hlavní náplní hry jsou výbuchy bomb, dali si na nich autoři opravdu záležet a opravdu pocítíte krásu 32bitové grafiky. Horší to už je s postavičkami, které opět mají vzhled a pohyby podle onoho středoškolského studentíka.

Jednotlivé mapy pro hru jsou posazeny v různých grafických stylech, jako Egypt nebo moře, které se od sebe dost odlišují. Na mapkách je spousta detailních objektů, avšak v rámci těchto drobnůstek je stále zachován čtvercový půdorys hracího pole, takže z některých objektů můžete být ze začátku zmatení, jestli vám zabrání v chůzi a nebo jsou jen tak na okrasu.

Několikaúrovňové mapy
Novinkou oproti ostatním klonům Dynablastera je několikaúrovňová konstrukce map. Ty totiž občas obsahují různé schody, plošinky a mosty, takže můžete s bombami více taktizovat. Právě z tohoto důvodu máte na ovládání kromě směrových tlačítek a klávesy pro položení bomby také možnost bombu hodit pryč od vás.

Odeslaný obrázekOdeslaný obrázekOdeslaný obrázek

Pro další zpestření hry jsou po mapách v jednotlivých rozbitelných kostkách ukryté klasické powerupy - zvětšení dosahu výbuchů, zvýšení počtu najednou položených bomb nebo zrychlení pohybu. Navíc tu jsou speciální bonusy s překvapením, jejichž funkci ale poznáte až po sebrání. Takže můžete sebrat chvilkovou nesmrtelnost nebo maximální sílu explozí bomb, ale také třeba převrácené ovládání nebo zpomalení - záleží jen na vás, jestli budete riskovat.

Multiplayer především
Odeslaný obrázekMožná jste si všimli, že nepoužívám označení levely, ale mapy. Tím bych totiž rád upozornil na ohromný zápor celé hry - je celá koncipována ve stylu Quake 3 Arena. Obsahuje totiž pouze multiplayer. Pokud si chcete zahrát sami, můžete si projít jednotlivé mapy a zabojovat v nich na pár fragů proti počítačem řízenému protivníkovi (botovi), ale to je vše. Kampak se poděl báječný Dynablaster, se spoustou jednotlivých levelů rozdělených do několika světů, stále těžších a těžších, kam se poděly finálky? Proč se dnes všechny hry dělají jen tak napůl? škoda…

Pravdou je, že jinak je BomberFUN pořádná zábava, a díky možnosti hry až osmi lidí po síti se určitě stane ozdobou několika lanparties. Horší už je to s on-line hraním, vzhledem k nepřítomnosti podpory oblíbeného GameSpy ani jakéhokoliv jiného on-line vyhledávače jste omezeni pouze na bitvy se svými přáteli, dohodnuté třeba přes ICQ pomocí přímého připojení na IP adresu.

Odeslaný obrázekOdeslaný obrázekOdeslaný obrázek

Resumé
Asi nejlepší možností je ale hra více hráčů na jednom počítači, především díky možné optimalizaci a kompenzaci vašeho skóre případným fyzickým kontaktem se svými spoluhráči. Na klávesnici se sice vejdou jen dva, ale pokud máte dalších 6 joypadů a volné porty v počítači, nepotřebujete ani síť. I když v takovém počtu lidí na jedné hromadě se asi neobejdete bez projektoru.
<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/9uIin8yiJzQ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
http://www.youtube.c...h?v=9uIin8yiJzQ
Odeslaný obrázek





1 uživatelů si čte toto téma

0 členů, 1 návětěvníků, 0 anonymních