Interview s Overlordom
Nedavno sa objavil na Korejskej stranke clanok ktory obsahoval interview s Dmitryi "Overlord" Yudom o WoT Blitz. Pre tych, co si nepamataju, Overlord bol vyvojar World of Tanks v EU pobocke (skutocny vyvojar, nie ako ti PR klauni, ktori tam teraz sedia), ktory prevadzkoval QA vlakno na EU fore tak ako ho maju aj na RU fore (bez prehanania mozem povedat, ze to bol jeden z top 3 ludi, ktori ovplyvnili vznik a poziciu FTR - v dobrom slova zmysle). Okolo stredu roku 2012 opustil WoT aby mohol pracovat na Blitze, kde pracuje dodnes.
Ale spat k interview, neovladam Korejstinu, takze to neviem overit, ale aj tak si myslim, ze je to zaujimave.
-vyvoj WoT Blitz zacal uz v roku 2012
-tim zacinal s 30 ludmi, narastol na 60
-WoT Blitz zacal nadobudnutim timu Dava, ktory neskor vytvoril samostatny engine pre WoTB
-e-sports pre WoTB nateraz nebudu pridane, je priskoro
-android verzia: "tak skoro, ako je to mozne" (v 2014)
-novy patch kazde 1-2 mesiace
-pridu nove narody
-klany a skilly pred koncom roka
-ziadna arty v hre
-hra je v USA popularna, USA tvori 20% stiahnuti
-pozitivna reakcia v Azii prekvapila Wargaming
-iOS a Android vyuzivaju rovnaky server, obe platformy mozu hrat spolu
Velke QA so Stormom
-Storm potvrdzuje nerf nabijania WT-E100 z 52 na 58s (pre 128mm)
-vyvojari budu rozmyslat nad uplnym odstranenim Prokhorovky a jej prepracovanim, zanechajuc Ohnivy vybezok (D:nemam potuchy ako inak prelozit "Fire Salient") (SS:vsimli ste si, ako sa mapa premenovala od testu 1? Niekto asi pouzil google translator)
-roaming bol odlozeny, pretoze ma nizku prioritu, posunul sa naspat do fronty na vyvoj
-roaming bol odlozeny, pretoze "vsetko sa meni, terajsia situacia si nevyzaduje roaming"
-zhruba 70 ludi momentalne pracuje na WoT (Storm dodava, ze by najali viac specialistov, ale v ich krajine ziadni volni niesu a nieje mozne najat ludi zo zapadu, ked je vsetka dokumentacia po Rusky)
-WG o najimani vyvojarov modov: "je ich len zopar sikovnych, a ti nechcu byt najati"
-M46 Patton dostane Vylepsene torzne tyce v 9.3 (SS:z nejakeho dovodu to uz za posledne dni vidim po tretikrat)
-bug, kedy nevidite priatelov online bude opraveny, "az to bude, tak to bude"
-vyvojari zvolili T-54 Model 1945 ako Sovietsky premiovy MT8, pretoze nenasli alternativu s dobrou mobilitou
-ohladom problemu vyssie a T-44: "T-44 uz v hre je, T-44-85 nesedi kvoli slabemu delu, T-44-122 ide supertesterom a T-44-100 bude mozno alternativna korba pre T-44"
-T-34-100 by urcite na toto miesto nesedela
-Storm potvrdzuje, FV215b bude nahradeny za Chieftain
-nova pohybova fyzika vo WoT? "Urcite nie tak, ako bola ukazana vo videu. Nastavime ju tak, aby mohol hrat kazdy a nielen milovnici simulatorov." (neskor Storm dodal:"Najprv ju nastavime tak, aby sa pacila nam, a potom to otestujeme. Nikomu sa nepaci realizmus.")
-FV4202 bude vymeneny za Vickers MBT (skor ako vymena Chieftaina? "Zatial bez komentara")
-model Chieftaina este nieje pripraveny
-nerf FV304 pride a skoro, tank je velmi dobry, ked sa zoberie do uvahy WR, priemerne XP a damage (o tom, co sa nerfne este nieje rozhodnute)
-ohladom "velmi malo noveho tohto rok"- "Pevnosti su nove a investovali sme do nich mnoho"
-prepracovane historicke bitky (odobrate v 9.2) as nevratia tento rok, bude "nieco ine", ale "Nemozem o tom teraz hovorit." (sposob, ako sa HB zmenia: "nateraz bez komentara")
-nove premiaky tieru 7-8 pridu pred koncom roka
-MM bude opraveny (SS:bol spomenuty problem, kedy ma jeden tim viac toptierov ako druhy) ale nie skoro ("zvazime, ci je sucasny MM dostatocny)
-o nehratelnych tankoch v hre: "Vsetky tanky v hre su hratelne, aj AMX40, aj ked je na prd"
-Zimny Himmelsdorf bol z nizsich tierov odstraneny "kvoli technickym dovodom"
--nova pohybova fyzika nieje spojena s Havokom, bude oddelena. Havok bude obsahovat pekny efekt destrukcie a destrukcie casti tankov (SS:vybavenie na nich atd.)
-vyvojari sa rozhodli, ze casti padajucich budov nebudu poskodzovat tanky, inak by to mohlo byt neprijemne
-ziadne plany na zabanovanie XVM
-nebol ziaden prepad v pocte hracov kvoli zmenam v grafike v 9.0, "vsetko je v norme s beznymi zmenami poctu hracov)
-prilis vela noobov a botov v bitkach? "Hrajte tymovky"
-4-clenna ceta nieje planovana
-buduce mody budu vlozene oficialne do hry, su to napisy na minimape a rozpatie dela, termin neznamy
-viac pasazi medzi budovami nebude vlozenych na Ruinberg a Himmelsdorf (dovod:"FPS")
-zmena z stvorcoveho na kruhovy vykreslovaci rozsah pride "coskoro"
-XP za tanking (pozieranie DMG) taktiez pride
-camo a spotovaci system sa vylepsia ("tu nemozem slubit nic, je to komplikovane")
-Q: "Uvedte nieco, co zmeni hratelnost!" A:"Preco by sme menili hratelnost? Mali by sme pridat hviezdne lode? Alebo magov a liecitelov?"
-Veider hovori, ze tvrdenie, niektorych hardcore-hracov, ze hardcore-hraci tvoria vacsinu prijmov WG je loz
-Chat 2.0 v 2014? "Zatial nemozem povedat nic, vsetko je velmi komplikovane kvoli zatazi na server
-FV 215b (183) v 9.2 uz bez oneshotov? "Rozhodli sme sa, ze to bude lepsie bez nich"
-Cinske top tanky su UP, ale nie kriticky (Veider:"Tank sam o sebe je fajn, ale trpi kvoli kombinacii dobrej rychlosti a malej alfy. Vieme to a budeme na tom pracovat")
-depresia 121 nebude buffnuta
-su plany na buff T-34-3, jej efektivita v boji je dobra, ale mala by byt komfortnejsia
-PVE (D:boti) nepride tento rok
-Q: "Preco mam FPS dropy?" A: "Neviem, telepatie su na dovolenke."
-Wargaming nezmeni system spenazovania, "pokladame terajsi za spravny"
-silno opancierovane tanky nebudu rebalancovane na zaklade toho, ze zlata municia je dostupna za kredity a kazi to rolu ich panciera "dlho sme o tom rozmyslali, ale rozhodli sme sa, ze to neurobime"
-Firefly pride v "dohladnej buducnosti"
-9.3 pride pred koncom leta
-Storm je dost nestastny kvoli AFK Pantherovi, su moznosti na vymenu
-skill MM nieje planovany (SS:viete, niekto sa MUSEL spytat

)
-preco nie skill MM? "Hra by nebola zaujimava"
-je ale mozne, ze "skill MM" pride v inom mode
-prepacovane herne zvuky pridu coskoro
-vyvojari pridaju graficke nastavenie, ktore umozni vypnutie roznych grafickych efektov pre najslabsie pocitace (SS:nieco ako oficialny WoT Tweaker)
-render stromov a travy bude kompletne prerobeny
-Maus si statisticky vedie fajn
-Storm potvrdzuje, ze Nemecke premiove MT8 bude Panther (Storm dodava, ze dalsie varianty na hightierove Nemecke tanky boli nateraz odlozene)
-(D:ak som spravne pochopil) herny obsah pre solo hracov? "Zvazujeme to"
-zajate tanky nepridu nijak skoro
-ziadne plany na vlozenie moznosti vidiet v posmrtnej kamere (pozerate dalsi tank) vidiet to, ako ma kameru nastavenu hrac (videli by ste presne to, co on)
-najpravdepodobnejsie nikdy nebude nic take ako Balik vyvoja obsahu do WoT
-tier 10 HD tanky? "Coskoro"
-mod konfrontacie ja stale v plane vratit
-rozne bonusy k XP za rozne uspechy ako vo War Thunderi? Nie-"takze nepokazite bitku hnanim sa za bonusmi, dolezite je vitazstvo"
-vyvojari vytvorili mechanizmus, ktory ovplyvnuje vyber map pre hracov, je mozne, ze bude spaty s istymi misiami a eventmi
-niektore tier 10 tanky maju na vyber z diel "takze mate varianty pouzitia tanku" (IS-4 ma D-25 ako stockove delo kvoli tomu, ze je to tak historicky) (SS:Storm sa zmienil, ze je to "vynutena vec", pravdepodobne vynutena SerBom, ktory naozaj chcel D-25)
-standartne tanky nebudu moct dostat status premiovych za goldy
-dynamicke chyrakteristiky tankov v garazi pridu
-je mozne, ze depresia/elevacia budu pridane do statistik v garazi
-KV-5 je pravdepodobne zabugovana - ked ju naramujete zboku, alebo tak, ramujuci tank udeluje 1 bod poskodenia kazdy zlomok sekundy (SS:ako ked na vas tank stoji), toto bude opravene
-velmi silne tanky na tiere 10 nerfnute ked sa stanu popularnymi? "Prestante sa nahanat za nevybalancovanymi tankami."
-nebude captcha pocas loginu
-CW na strane klienta pridu vo velmi vzdialenej buducnosti
-je mozne, ze bude automaticke rozhranie vyhladavania ciet
-nateraz ziadne zmeny pre mod rot
-su plany na sampionaty v hre s cenami
-M6A2E1 "Alien" bude mierne buffnuty
-je mozne, ze pridu zenske posadky
-EU strom pride (oficialne)
-mod s capovanim baz s respawnami "a la Battlefield" je zvazovany
-novy anti-aliasing pred koncom roka ako ste predtym slubovali? "Nateraz nezmane. Su s tym problemy

ale pracujeme na nich."
-weakspot KV-5 jej minivezicka nebude odstranena
-vyvojari sa rozhodli nelimitovat ani nenerfnut zlazu municiu v ziadnom aspekte
-nova linia Francuzskych heavyn nepide nijak skoro, ale stredna linia s AMX-30 pride este pred nou
-AMX50B uz nebude dalej buffovana - naopak, T57 Heavy bude mierne nerfnuta, takze budu obe tanky rovnako dobre
-ziadne plany na dovolenie klanom vybrat si ich uzemie (zimne, letne, pustne) pre ich Pevnost (co by ovplyvnilo vyber map)
-dalsi mechanizmus a la vitazne znaky za udelene poskodenie nateraz nieje planovany
-je mozne, ze Panzer V/IV bude rebalancovany
-Sturmtiger, Brummbar a E-10 v hre? "Vo velmi dalekej buducnosti."
-T-35 nepride skoro, ani kvoli tomu, ze ho ma War Thunder
-Japonske tanky si vedu statisticky fajn "viac alebo menej"
-Chi-Ri nebude nateraz buffnuty ani nerfnuty
-ked sa mapa prepracuje do HD, neznamena to, ze male objekty ako kolajnice dostanu kolizny model
-Foch nebude buffnuty
-garazove bitky pridu, ci uz v jednej forme, alebo v inej
-kolesove a polopasove vozidla: "Uvazujeme o tom. Ale bojime sa toho, ze dopyt po nich by bol nizky, pretoze by sa najviac objavovali na nizkych a strednych tieroch" (SS:nie velmi, skusali sme zlepit par dizajnov dokopy s niektorymi priatelmi a Briti sami - tier 8 v pohode, Ceskoslovensko-tiere 2-8 alebo nejak tak, Francuzi mozno tier 10....)
-mapa "Minsk" bola nateraz zavrhnuta
-multidelovy a multivezovy mechanizmus? "Nechcem vyrabat funkcie len pre par tankov"
-vyvojari uvazovali nad vytvorenim oddeleneho modu len pre top tanky, nateraz to bolo zavrhnute
-farby sa v 9.2 zlepsia
-statistiky M56 Scorpion? "Zatial nieje nic jasne"
-korba Tigra je prilis vysoko (
http://ic.pics.livej..._original.jpg-v hre,
http://ic.pics.livej..._original.jpg-v skutocnosti), bude to opravene
-je uplne mozne, ze rozne unikatne kamuflaze alebo napisy pridu ako odmena za rozne misie
-arty nebude z hry odstranena
-nizke FPS po 9.0? "V 9.1 sme vychytali hlavne problemy."
-KV-1S bude rozdelena na dva tanky, Hellcat dostane nerf
-ziadne plany na uvedenie vasich vlastnych emblemov a obrazokv mna tankoch, nateraz
-FV 215b (120) bude kompletne odstranena, nebude nahradena za premiak
-zlata municia do FCM 50t nieje prilis draha
-je "uplne mozne", ze bude viac hightierovych Nemeckych a Sovietskych TD
-bezvyznamne perky budu zmenene
-25% RNG na penetraciu nebude zmenene
-buff motora T92 sa nekona
-Havok pride v jednom z nasledujucich patchov
-Ako WT E-100 prisla na live server: "Testeri ho testovali a statistiky neukazovali ziadne vyrazne odchylky".
-nerf WT E-100 z testu 2 je konecny (aspon pre 9.2)
Tak, a teraz prestavka. Viac (ano, bude toho dnes este viac) neskor.