3) Používání programu TeamSpeak 3
Jak již bylo napsáno, tento návod neslouží jako referenční manuál programu TeamSpeak 3, proto zde budou popsány pouze základní potřebné věci pro používání TS.
Buď ikonkou na ploše, položkou z nabídky Start (na obrázku), nebo z cílového adresáře, kam jsem program nainstaloval, spustím TeamSpeak 3 (soubor
ts3client_win32.exe).
Po spuštění pravděpodobně budu upozorněn, že mám starší verzi programu a je třeba provést aktualizaci. Pokud bych neaktualizoval, mohlo by se mi stát, že bych se na některé servery nemohl připojit. Proto v okně se záhlavím
Update available kliknu na tlačítko
Yes a nechám aktualizaci proběhnout. TS3 přitom zmizí, tak se nelekněte - je to v pořádku.
Když se aktualizace stáhne a nainstaluje, umožní mi kliknout na tlačítko
Start TeamSpeak po jehož kliknutí se TS3 konečně spustí.
A takhle to vypadá. Možná budu dotázán k proklikání jednoduchého průvodce, který mi pomůže nastavit funkčnost mikrofonu a dalších věcí.
Je dobré zmínit jednu z velice důležitých věcí a to způsob aktivace přenosu mé řeči ostatním v místnosti. Tuto volbu najdu vždy po kliknutí v menu na
Settings a po zobrazení kontextové nabídky kliknutím na položku
Options.
Otevře se mi nové okno
Options kde kliknu na záložku
Capture v levém panelu. Nyní mám na výběr tři možnosti, jak chci aktivovat přenos mé řeči. Mohu si vybrat Buď aktivaci stisknutím klávesy (Push-To-Talk). Když "zaškrtnu" tuto možnost, aby mě ostatní v místnosti slyšeli, musím vždy zmáčknout (a držet po celou dobu mluvení) nadefinovanou klávesu (viz další krok). Pokud chci, aby přenos mého hlasu byl nepřetržitý, vyberu možnost Continuous Transmission. Poslední variantou kterou si mohu vybrat je možnost aktivace hlasem (Voice Activation Detection) která funguje tak, že jakmile mikrofon zaznamená dostatečně silný zvuk (moje mluvení, hodně hlasitá televize, ...) aktivuje se přenos řeči a trvá až do chvíle, kdy tento dostatečně silný zvuk utichne. Zde se může vyskytnout problém, že budu mít špatně nastavené hranice aktivace a první či poslední slova nebudou zřetelná (nestihnou se přenést celá - místo "Ahoj" ostatní uslyší třeba jen "oj" nebo ani to ne).
Pokud sem se rozhodl pro Push-To-Talk, musím si nadefinovat klávesu, kterou budu aktivovat přenos (nezapomeňte, že klávesu musíte po celou dobu vašeho mluvení držet stisknutou, jinak bude slyšet pouze ta část vašeho projevu, při kterém jste klávesu drželi/y). K nastavení této klávesy slouží na obrázku růžově podtržené tlačítko. Po jeho kliknutí se zobrazí šedý rámeček s nápisem
Press hotkey combination (ESC to cancel or to clear the hotkey), což neznamená nic jiného, než že máte stisknout kombinaci kláves, při které proběhne aktivace (na obrázku vidíte klávesu ALT, což znamená, že při držení klávesy ALT bude přenášen váš hovor ostatním). A nebo při stisknutí klávesy ESC vymaže již nadefinovanou klávesu a vrátí vás do předchozí obrazovky nastavení.
Push-To-Talk má obrovskou výhodu, že nebude slyšet například když vám maminka nebo partner/ka přijde do pokoje a začne na vás hulákat, jak to že si ještě hrajete, protože oproti předchozím dvoum typům aktivace, kdy jeden by byl aktivní neustále a druhý by se aktivoval vzhledem k hlučnému projevu maminky/přítelkyně/... Push-To-Talk aktivní nebude, pokud nebudete držet nastavenou kombinaci kláves. Nevýhodou Push-To-Talk je, že při mluvení musíte mít stisknutou klávesu a pokud přitom třeba hrajete, nemusíte mít dostatek volných kláves/tlačítek na myši k tomu, abyste mohli aktivovat mluvení, aniž byste přitom museli např. odhodit granát apod. podle toho, zda byste na stejné klávese měli nastavenou i nějakou akci ve hře, nebo byste tím obsazeným prstem kvůli Push-To-Talk naopak nemohli stisknout požadovanou klávesu pro danou akci ve hře.
Po nastavení pro uložení samozřejmě klikneme na tlačítko
OK - při stisknutí tlačítka
Cancel by se námi provedené změny neuložily a zůstali by na původních hodnotách.
Alfa a omega TeamSpeaku je připojit se na server, kde budete moct mluvit s ostatními, proto se nyní připojíme. Klikneme v menu na položku
Connections a následně v kontextovém menu na
Connect.
Zobrazí se nám nové okno s přihlašovacími údaji, které je vyplnit pro připojení na server. Na obrázku jsou vyplněné údaje (Adress, Port a Server Password) pro připojení na server Scutifer.cz, který používá výhradně Call of Duty komunita serveru 4GF.cz. Naleznete zde místnosti pro hry Call of Duty 2, Call of Duty 4, World of Tanks a další hry včetně založených soukromých klanových místností. Najdete zde rovněž adminy zmíněných her, jejichž servery jsou na 4GF spuštěny. Scutifer.cz funguje na IP adrese 88.86.107.135 s portem 9987. K připojení není potřeba žádné heslo.
Přihlašovací údaje pro TeamSpeak server 4GF:
Pokud se chcete připojit na TeamSpeak server 4GF (především hráči Counter Strike: Source), vyplňte přihlašovací údaje následovně:
- Adress: ts.4gf.cz
- Port: 9987
Na obrázku je rovněž vidět políčko Nickname s textem
*sem napište váš nick*. Toto samozřejmě znamená, že vepíšete váš nick a nebudete toto jediné políčko opisovat z obrázků či z údajů vypsaných nahoře. Pokud vaše přezdívka bude třeba "Mazlíček", vyplníte do políčka "Mazlíček" apod.
Až budete mít vyplňování hotové, připojíte se na server stisknutím tlačítka
Connect.
Takhle nějak vypadá klient (program TS3) po připojení na server. V levém panelu vidíte názvy různých místností (např. Pokec 1, Pokec 2 atd.). Abych neměl problémy s tím, že je zobrazen někdo, kdo by nechtěl, jména připojených sem raději rozmazal, takže se nebojte, že by to takhle vypadalo i v reálu po připojení
.
Nyní je na nás, abysme se přesunuli do nějaké místnosti, kde si chceme povídat. Vyberu si místnost, kliknu na ni pravým tlačítkem na myši (pokud mám standardní rozložení tlačítek pro praváky) pro vyvolání kontextové nabídky. Nyní kliknu na možnost
Switch to Channel abych vstoupil do místnosti. Totéž lze provést urychleně jednoduše dvojím poklepáním na vybranou místnost levým tlačítkem myši.
A na závěr, když už jsem v místnosti, mohu si povídat s ostatními. Dobré upozornění na závěr - můžete slyšet pouze ty lidi, kteří jsou v dané místnosti, kde se nacházíte i vy. Pokud tedy vstoupíte např. do místnosti Pokec 1 a poté se přemístíte do místnosti Pokec 2, přesto že si lidi v místnosti Pokec 1 budou povídat, vy je už neuslyšíte a uslyšíte pouze návštěvníky místnosti Pokec 2 ve které se aktuálně nacházíte.
Návod pro vás sepsal Player